آقای کریمان

هدیه به کریم اهل بیت

آقای کریمان

هدیه به کریم اهل بیت

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

این وبلاگ متعلق به ((هیئت غریب مدینه(جهادی مسافران خورشید)))است.این هیئت محترم بصورت ماهانه جلسات خود را برگذار می نماید.

لازم به ذکر است که مباحثی که در این هیئت محترم مطرح می شود سعی می شود ان شاالله بر مبنای مباحث حضرت امام خامنه ای باشد.

میعاد گاه:قم،باجک 1،کوچه ی 12(کوچه ی مخابرات)،فرعی دوم سمت راست(ده متری امیرالمومنین(ع))،انتهای کوچه،موسسه ی فرهنگی هنری بوی سیب حسینی(لازم به ذکر است که درصورت تغییر آدرس در مراسمات هیئت،آدرس مراسم در این پایگاه اطلاع رسانی می شود ان شاالله)

زمان:چهار شنبه های آخر هر ماه قمری ان شاالله(مراسمات هیئت از طریق این پایگاه و از طریق سامانه پیامکی ان شاالله اطلاع رسانی خواهد شد)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۰۹:۳۹
محمد ره انجام

امام خامنه ای:هیچ وقت نباید امت اسلامى و جامعه‌ى اسلامى ماجراى عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ى به عاشورا و به حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) است. همان طور که فرمود: «و انا من حسین»؛(۱) بنا بر این معنا، یعنى دین من، ادامه‌ى راه من، به وسیله‌ى حسین (علیه‌السّلام) است. اگر حادثه‌ى عاشورا نبود، اگر این فداکارى عظیم در تاریخ اسلام پیش نمى‌آمد، این تجربه، این درس عملى، به امت اسلامى داده نمیشد و یقیناً اسلام دچار انحرافى میشد از قبیل آنچه که ادیان قبل از اسلام دچار آن شدند و چیزى از حقیقت اسلام، از نورانیت اسلام باقى نمیماند. عظمت عاشورا به این است.۱۳۹۱/۰۹/۰۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۲ ، ۱۵:۲۹
محمد ره انجام

امام خامنه ای:سبک زندگی بخش حقیقى و اصلى تمدن است؛ مثل مسئله‌ى خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوى مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزى، تفریحات، مسئله‌ى خط، مسئله‌ى زبان، مسئله‌ى کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسى، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌اى که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهاى ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه؛ اینها آن بخشهاى اصلى تمدن است، که متن زندگى انسان است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۱
محمد ره انجام

امام خامنه ای:دوران امام مجتبى‌(علیه‌الصّلاةوالسّلام) و حادثه‌ى صلح آن بزرگوار با معاویه، یا آن چیزى که به نام صلح نامیده شد، حادثه‌ى سرنوشت‌ساز و بى‌نظیرى در کل روند انقلاب اسلامىِ صدر اول بود. دیگر ما نظیر این حادثه را نداشتیم... در باب صلح امام حسن(علیه‌السّلام)، این مسأله را بارها گفته‌ایم و در کتابها نوشته‌اند که هر کس - حتّى خود امیرالمؤمنین(ع) - هم اگر به جاى امام حسن مجتبى‌(ع) بود و در آن شرایط قرار مى‌گرفت، ممکن نبود کارى بکند، غیر از آن کارى که امام حسن کرد. هیچ‌کس نمى‌تواند بگوید که امام حسن، فلان گوشه‌ى کارش سؤال‌برانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقىِ غیر قابل تخلف منطبق بود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۳
محمد ره انجام
امام حسن علیه ‏السلام : ما تَشاوَرَ قَومٌ إلاّ هُدُوا إلى رُشدِهِم ؛ 

امام حسن علیه ‏السلام :هیچ قومى با یکدیگر مشورت نکردند مگر آن که به راه پیشرفت خود رهنمون شدند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۴
محمد ره انجام


رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از مطالعه برخی کتاب‌ها یادداشتی در ابتدای آن می‌نویسند. این یادداشت‌ها برخی در نقد و بیان اشکالات موجود در کتاب‌هاست. بعضی هم در تعریف و تحسین نویسنده و نوشته‌اش.
بیست سال پیش و بعد از مطالعه‌ی کتاب «سفر به قبله» که سفرنامه‌ی حج هدایت‌الله بهبودی است، حاشیه‌نوشته‌ی ایشان از جنس دیگری بود. متن ذیل دستخط دل‌نوشته‌ای است که در حال و هوای دلتنگی زیارت خانه‌ی خدا نوشته شده و به همراه تصویری از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم حج در سال 1358 منتشر می‌شود:



«
این کتاب مرا باز در شور و حال حسرت‌آلود زیارت خانه‌ی خدا و حرم رسول‌الله(ص) فرو برد. شور و حال و اشتیاقی که دیگر امیدی هم با آن نیست. تا به یاد دارم -از سالهای دور جوانی- هرگز دل خود را از آتش این اشتیاق، رها نیافته‌ام. اما حتی در دوران سیاه اختناق که هر روحانی بامعرفت و بیمعرفتی، با رغبت و یا حتی از سر سیری، آسان می‌توانست در خط حج قرار بگیرد .. و من نمی‌توانستم! یا بهتر بگویم: هیچ حمله‌دار و رئیس کاروانی از ترس ساواک شاه، نمی‌توانست و جرأت نمی‌کرد نام مرا در فهرست حاجی‌های خود -چه رسد به عنوان روحانی کاروان- بگذارد. بله، حتی در آن دوران سخت هم دلم از امید زیارت کعبه و بوسه زدن بر جای پای پیامبر(ص) در مکه و مدینه، خالی نمانده بود .. و این امید، اگرچه با حج ده روزه‌ی سال 58 که به فضل شهید محلاتی قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن شوق سوزنده‌تر و مشتعل‌تر شد .. در سالهای ریاست جمهوری چشم امید به پس از آن دوران دوخته بودم .. اما امروز ..؟ شور و اشتیاقی بی‌سکون و امیدی تقریبا فرو مرده .. تنها تسلا به خواندن اینگونه سفرنامه‌ها یا شنیدن آنها است که خود بازافزاینده‌ی شوق نیز هست.
این کتاب، شیرین، موجز، با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زیارت قبول؛ عزیز نویسنده!
زیارت قبول
70/12/10»




((سفر به قبله)) را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۲ ، ۱۱:۵۲
محمد ره انجام

السلام علیک یا باقر العلوم(ع)

به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،حضرت محمد بن علی،باقر العلوم(ع) هیئت جهادی غریب مدینه(ع) مراسم عزاداریی در موسسه ی فرهنگی هنری بوی سیب حسینی(ع) با سخنرنانی حجت الاسلام پرتوی در موضوع سبک زندگی جهادی برگذار نمود.

لازم به ذکر است که این هیئت محترم به خواست خداوند متعال هر چهارشنبه ی آخر ماه قمری به برگذاری جلسه ی اهل بیت (ع) می پردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۲۱:۱۲
محمد ره انجام

  ای آنکه گذرت بر خاک من است ، بدان که من طعمه مرگ نیستم .

  من در انتظار ننشسته ام تا مرگ سراغم آید . به ندای "موتوا قبل ان تموتوا" لبیک گفته ام. و شهادت را برگزیدم که جاودانگی است.

و اکنون از من زنده تر کیست؟

ای رهگذر !

از درون این خاک بلا دری به سوی کربلا گشوده اند. روحم به ضیافت گاه وصال پر کشید . و مخاطب این خطاب ازلی قرار گرفت که : "فدخلی فی عبادی و ادخلی جنتی"

بدان که این راه رفتنی است و باب جهاد فی سبیل الله و شهادت مسدود شدنی نیست . اگر خداوند متاع وجود تو را خریدنی بیابد ، هرکجا که باشی و در هر زمان ، تو را در جمع اصحاب کربلا به بهشت خاص خویش فرا خواهد خواند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۲ ، ۰۹:۵۷
محمد ره انجام

در وصف ذات، صحبت ما احتیاج نیست 

زیرا که در صفات خدا «احتیاج» نیست

باید به بال رفت و درآورد گیوه را    

در بارگاه قرب تو پا احتیاج نیست

تو بی ‌وسیله هم بلدی معجزه کنی   

دست تو را به لطف عصا احتیاج نیست

بوی طعام سفره، خودش می‌کشد مرا  

تا خانه‌ی تو راهنما احتیاج نیست

خواهش نکرده اهل کرم لطف می‌کنند

این جا به التماس گدا احتیاج نیست

اصلاً پی معالجه ی این جگر مباش

"بیمار عشق را به دوا احتیاج نیست"

محشر برای رو شدن اعتبار توست  

کی گفته است روز جزا احتیاج نیست؟

تو با سکوت کردن خود، جنگ می‌کنی

 تیغ تو را به کرب و بلا احتیاج نیست

×××

وقتی نداشت  مادر تو سنگ قبر هم

دیگر تو را به صحن و سرا احتیاج نیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۳:۲۳
محمد ره انجام

 دشمنان اسلام علی الظاهر این بار خیلی محکم به میدان آمده اند تا یزید وار اسلام را از ریشه بکنند و کار را تمام کنند.کاری که منصور دوانیقی خواست بکند و نتوانست،شمر خواست بکند و نتوانست،پهلوی خواست بکند و نتواست ودشمن این بار نیز غافل است و نخواهد توانست. تا خون حسین سیدالشهدا(ع)در رگهای اسلام در جریان است نخواهد توانست. 

این الحسینیون(ع)؟ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۳:۲۰
محمد ره انجام